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연구진
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책임연구원

노기영

 
성명노기영
역할책임연구원
소속/이메일한림대 미디어스쿨 교수 / gnoh@hallym.ac.kr
학력/학위Ph.D. in Mass Media / Michigan State University
주요연구분야Games for Health, Human-Computer Interaction, Social Media
최근연구실적[SSCI_2019] Associations Between Social Media Use and Suicidal Ideation in South Korea

공동연구원

주영기

 
성명주영기
역할공동연구원
소속/이메일한림대 미디어스쿨 교수 / youngj@hallym.ac.kr
학력/학위Ph.D. in Journalism & Mass Communication / University of Missouri-Columbia
주요연구분야뉴스 내용분석 및 효과, 헬스 저널리즘, 위험인식
최근연구실적[SSCI_2019] Comparing Outrage Effect on the Risk Perception of Climate Change versus Fine Dust

공동연구원

한우재

 
성명한우재
역할공동연구원
소속/이메일한림대 언어청각학부 교수 / woojaehan@hallym.ac.kr
학력/학위Ph.D. in Speech and Hearing Sciences / University of Illinois at Urbana-Champaign (UIUC)
주요연구분야Speech Perception of Hearing-Impaired Listeners (Behavioral and Electrophysiology)
최근연구실적[SCI_2019] Speech Perception & Gap Detection Performance of Single-Sided Deafness under Noisy Conditions

공동연구원

황현석

 
성명황현석
역할공동연구원
소속/이메일한림대 경영학부 교수 / hshwang@hallym.ac.kr
학력/학위Ph.D. in Management Information Systems / Pohang University of Science and Technology
주요연구분야빅데이터, 데이터마이닝, 비디오게임
최근연구실적[SCOPUS_2018] A study of analyzing related keywords of suicide and suicide rates

공동연구원

최지혜

 
성명최지혜
역할공동연구원
소속/이메일한림대 건강과뉴미디어 연구센터 / ubjhchoi@gmail.com
학력/학위Ph.D. in Communication / University at Buffalo, The State University of New York
주요연구분야뉴미디어 효과, 디지털 콘텐츠, 인공지능 챗봇
최근연구실적[해외저서_2019] Learning, Education, and Games: 100 Games to Use in the Classroom and Beyond

공동연구원

안창현

 
성명안창현
역할공동연구원
소속/이메일한림대 건강과뉴미디어 연구센터 / laguna821@gmail.com
학력/학위Ph.D. in Communication / University at Buffalo, The State University of New York
주요연구분야Media Effect, Narrative and Interactive Media, Video Game
최근연구실적[해외저서_2017] Avatar, assembled: The social and technical anatomy of digital bodies

공동연구원

임희원

 
성명임희원
역할공동연구원
소속/이메일한림대 건강과뉴미디어 연구센터 / janeite82@gmail.com
학력/학위Ph.D. in Mass Communication / University of Minnesota, Twin Cities
주요연구분야헬스 커뮤니케이션, 헬스케어 마케팅 커뮤니케이션
최근연구실적[SSCI_2021] Effects of conflicting prescription drug information from direct-to-consumer advertising and drug injury advertising on patients’ beliefs and medication adherence